Äntligen fredag!

Då har jag jobbat klart mina sju dagar, och är nu ledig till nästa onsdag! veckan som varit har flutit på bra, har hunnit med lite saker fast jag har jobbat. I går blev det mäst sova, somnade vid 07 och sov till 14, lite lagom länge. Gick upp och fixade mig för att sen åka och lämna Tiger (mammas hund) på klippning, efter det åkte jag till Coop och handlade lite saker till en chokladtårta som jag hade planer på att baka. Hemma i gen lagade jag sphagetti och köttfärsås till mig och Rasmus, när maten precis var klar komThomas förbi och var hungrig så vi blev en till vid middagsbordet, mycket trevligt...
Men i alla fall åter till min chokladkaka som skulle bakas efter maten men aldrig blev av för jag somnade 18.30 och sov visst till 20.30, och då hann jag ju inte med att baka eftersom jag skulle börja jobba klockan 22... Men sova är bra! Får bli cholkadtårta i dag i stället! Hitade receptet på www.Aftonbladet.se i fall ni med känner för att baka i dag....

Chokladtårta med hasselnötter

          
                             

                     Seg med en chokladkolakänsla!
Servera gärna med vaniljglass eller lättvispad grädde.

Tid: 45 min

3 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 1/2 tsk vanillinsocker
150 g smör
150 g mörk blockchoklad
2 dl hela hasselnötter
Gör så här:
1.
Vispa ägg och socker pösigt.Blanda mjöl, bakpulver och vanillinsocker och tillsätt.
2. Smält smör med choklad på svag värme.
3. Rör ner chokladblandningen i äggsmeten.
4. Smöra och bröa en pajform eller springform, 24 cm i diameter.
5. Häll i smeten och strössla nötterna över.
6. Grädda i 230 grader i cirka 8 minuter. Kakan ska vara smetig men ej rinnig när den är klar.
7. Servera med en klick lättvispad grädde.

Kommentarer
Postat av: Karin

men mums:)

Postat av: Irene

E ledig idag, bjuder du på tårta då eller???

2007-05-04 @ 14:44:11
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Majsan

Det där såg sååååååååååå gott ut ju.....=)
Jag hoppas också att dne lille krabaten blir frisk snart....
tack och linnena är jättesköna....=)Kram

2007-05-04 @ 16:43:05
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Carro

Låter gott!!!

2007-05-04 @ 17:19:32
URL: http://carrostankar.blogg.se
Postat av: Sandra

Ville du fortfarande gå ut i morgon?? De är La isla fest på VIP i morgon. Vi kanske skulle ta och gå??

2007-05-04 @ 20:43:57
URL: http://xsandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback