Kan killar (Rasmus) köpa nagellack

Ramus skulle ner på stan. Med hundögon bad jag honom snällt att köpa nagellack åt mig. Med en sur min sa han ok... Nu väntar jag med spänning hur det ska gå. Kommer han hem med de lacken som jag bad om eller några helt andra eller inget alls. Återstår att se...

De jag vill ha är Base coat och French manicure från Isadora.

 

Känner att jag vill förbättra mina naglar så de blir starakare & håller utan att hela tiden spricka, skiva sig & gå av. Efter en sommar med starka klara färger känner jag nu i hösttider för en naturlig look på naglarna. French manicure är snyggt. Kanske med en

För några dagar sedan köpte jag ett stärkande lack från Trind. När jag målade på med det började det svida på nagelbanden så det var bara tt ta bort det. Läste att lacket innehåller Formaldehyd (giftigt ämne). Många nagellack & stärkande lack innehåller gifter som Formaldehyd, Toluen och DBP.
Jag känner inte att jag vill ha ett nagellack med massa gifter så kollade upp lite vilka som inte innehåller gifter. Isadoras nagellack och lackstärkare är fria från Formaldehyd, Toluen och DBP och kramfer. De är heller inte testade på djur.
Andra nagellack som ska vara bra är Santé, China Glaze,Mavala och Butter London.


//Kitty


Kommentarer
Postat av: Karin

Nu har jag berättat allt;)

Hoppas du har en fin helg!!

Postat av: Lilla jag

Lyckades han??

2010-10-09 @ 17:26:06
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Carro

Hihi, ska bli intressant att höra om han lyckades!

2010-10-09 @ 17:57:40
URL: http://camaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu är han jeansdesigner (tvätt&tyg designer..) och blir nu r&d

2010-10-09 @ 19:51:03
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback